Select Page

Cloud rešenja vs. On-premise rešenja za skladištenje podataka

Dok se kod cloud rešenja podaci snimaju, backup-uju i obrađuju udaljeno, na serveru provajdera od koga ste uslugu kupili, on-premise rešenje podrazumeva da server ili storidž imate u prostorijama svoje kancelarije. Sve bi bilo mnogo jednostavnije da ova, glavna razlika, ne povlači za sobom još nekoliko drugih, koje dovode do toga da treba ozbiljno da razmislite pre nego što se opredelite za jedno od rešenja.

Dostupnost

Dokle god radite iz prostorija kompanije, on-premise rešenje će vam obezbediti konstantnu dostupnost podataka. Međutim, ukoliko se desi da radite udaljeno, a vi ili vaša kompanija ostanete bez internet usluge, podaci vam neće biti dostupni.
U slučaju cloud rešenja, bilo kakav gubitak internet usluge, sa vaše ili strane cloud provajdera, znači da vam podaci neće biti dostupni. Koliko često se dešava ovakva greška kod cloud provajdera zavisi od njega samog pa bi, pre nego što se odlučite za nekog od mnogobrojnih, bilo dobro da se raspitate o usluzi i dostupnosti. Što se vašeg internet provajdera tiče, sigurni smo da znate koliko često vam je usluga nedostupna i na šta možete da računate.

Bezbednost

Bezbednost je još uvek na strani on-premise rešenja jer imate potpunu kontrolu nad podacima, načinu na koji se čuvaju i time ko im može pristupiti.
Cloud provajderi vode računa o bezbednosti vaših podataka na svim nivoima. Međutim, zabrinutost za bezbednost je i dalje prepreka broj jedan za još brži rast cloud rešenja i to zbog činjenice da su vaši podaci smešteni „tamo negde“ i da može doći do kršenja pravila njihovog čuvanja.

„Kako količina informacija koju svakodnevno razmenjujete raste, veoma je važno da rešenje koje odaberete prati vaše potrebe.“

Troškovi

Početni troškovi on-premise rešenja za hardver i instalaciju mogu biti prilično visoki. Nakon što server/storidž podesite da radi prema vašim zahtevima, biće vam potrebna IT podrška kako biste ih održavali, što takođe povlači sa sobom dodatne troškove.
Cloud rešenje ćete plaćati na mesečnom nivou i prema potrebama vaše organizacije. Vreme potrebno za podešavanje i puštanje u rad znatno su kraći i uglavnom podrazumevaju vrlo male troškove.

Prilagodljivost

Da biste on-premise rešenje prilagodili novonastaloj situaciji, recimo proširenju prostora zbog povećanja obima posla, potrebno vam je angažovanje IT podrške kao i dodatna ulaganja u hardver i eventualno softver.
Kod cloud rešenja proširenje je prilično jednostavno a zahteva i manje vremena i ulaganja.

Brzina

Rad sa on-premise rešenjima je uglavnom brže zbog toga što zavisi od vaše lokalne infrastrukture gde ste, ujedno, vi jedini korisnici. Ovo je naročito bitno u slučaju da radite sa velikim datotekama.
Kako količina informacija koju svakodnevno razmenjujete raste, veoma je važno da rešenje koje odaberete prati vaše potrebe. Ukoliko se odlučite da odaberete cloud, vodite računa ne samo o brzini download-a, već i o upload-u internet usluge, jer će mala brzina upload-a znatno usporiti vaš rad, a samim tim i efikasnost.

Moramo priznati da odabir pravog rešenja nije ni malo laka stvar. Trebalo bi mu pristupiti ozbiljno i sumirati potrebe ali i mogućnosti vaše firme, a zatim ih uzeti u obzir zajedno sa svim prednostima odnosno manama oba rešenja. I, jedna olakšavajuća okolnost za kraj – danas postoje hibridna IT rešenja koja su možda pravi izbor za vas. Ona mogu podrazumevati on-premise storidž u kombinaciji sa backup-om u cloud-u. O njima nešto više u nekom od narednih tekstova.

Zaštita i bezbednost podataka malih i srednjih firmi

Vrlo često, putem različitih medija, dobijamo informacije o krađi podataka korisnika. Ono što imamo prilike da saznamo uglavnom se odnosi na velike kompanije poput EBay-a, kod kojih je oštećeno 145 miliona korisnika ili Linkedin-a od koga su ukradeni podaci 165 miliona korisničkih naloga. Činjenica da mediji izveštavaju o ovakvim događajima kod velikih kompanija ne znači da se isto ne događa i malim i srednjim firmama.

IT infrastruktura – stavke bitne za pravilno upravljanje

Informacione tehnologije omogućavaju da, pored činjenice da radite u okruženju koje se neprekidno menja i tempom koji verovatno nikada nije bio brži, ostanete produktivni. Dobro organizovan i optimizovan IT sistem za vaš biznis znači prednost u odnosu na konkurenciju. Da bi on bio zdrav i funkcionisao kao deo biznis strategije, trebalo bi da povedete računa o nekoliko ključnih faktora.

Cloud rešenja vs. On-premise rešenja za skladištenje podataka

Dok se kod cloud rešenja podaci snimaju, backup-uju i obrađuju udaljeno, na serveru provajdera od koga ste uslugu kupili, on-premise rešenje podrazumeva da server ili storidž imate u prostorijama svoje kancelarije. Sve bi bilo mnogo jednostavnije da ova, glavna razlika, ne povlači za sobom još nekoliko drugih, koje dovode do toga da treba ozbiljno da razmislite pre nego što se opredelite za jedno od rešenja.

Prijavite se za nove tekstove