IT infrastruktura – stavke bitne za pravilno upravljanje

Informacione tehnologije omogućavaju da, pored činjenice da radite u okruženju koje se neprekidno menja i tempom koji verovatno nikada nije bio brži, ostanete produktivni. Dobro organizovan i optimizovan IT sistem za vaš biznis znači prednost u odnosu na konkurenciju. Da bi on bio zdrav i funkcionisao kao deo biznis strategije, trebalo bi da povedete računa o nekoliko ključnih faktora.

Koje tehnologije koristite?

Skupa oprema ne znači uvek najbolji izbor, kao što to nisu ni najpoznatiji, veliki brendovi. Vaš IT sistem bi trebalo da sagledate kao celinu i pritom uzmete u obzir zaposlene koji ga koriste, prostor u kome radite i ciljeve ka kojima u poslovnom smislu težite. Naravno, ne bi trebalo da zanemarite ni budžet koji ste spremni da u datom trenutku izdvojite. Ono što može predstavljati smetnju u odabiru i organizovanju sistema jeste činjenica da je ponuda rešenja gotovo beskonačna, što vas može odvesti na put kojim niste želeli da idete. Da biste izbegli situaciju u kojoj ste potrošili novac na nešto što ne odgovara vašem biznisu ili je samo kratkotrajno rešenje koje podrazumeva ponovni angažman u polju traženja najpodobnije IT infrastrukture, ne bi bilo loše da angažujete IT podršku i partnera koji će to učiniti umesto vas. Ovakve firme će detaljno pregledati vaš postojeći IT sistem i uzeti u obzir vaše mogućnosti, planove, prostor i tim ljudi koji će ovaj sistem koristiti, bilo da su to računari, serveri, storidži ili mrežna oprema.

Kako koristite IT tehnologije?

Sada kada imate funkcionalan IT sistem organizovan oko vašeg biznisa, na red dolazi znanje o njegovom korišćenju. Da bi vaš tim znao kako da na pravi način iskoristi prednosti ovakvog sistema, neophodna je njihova edukacija. Čak i ako ste uposlili najnovije tehnologije da rade za napredak vašeg biznisa, to i dalje ne znači da će one biti iskorišćene na pravi način. Informišite se o tome koje su mogućnosti novog servera, koje opcije za korišćenje pruža mrežna oprema koju imate i šta ljudi u vašem timu dobijaju nabavkom novih računara. U suprotnom, može se desiti da, i pored toga što ste uložili u novu IT infrastrukturu, vaši zaposleni pribegavaju korišćenju starih, manje efikasnih aplikacija ili opreme. Međutim, ako postoje adekvatne obuke i razmena korisnih informacija i saveta, članovi vašeg tima će znati zbog čega su tehnologije bitne i na koji način da ih koriste. 

„Čak i ako ste uposlili najnovije tehnologije da rade za napredak vašeg biznisa, to i dalje ne znači da će one biti iskorišćene na pravi način.“

Ko vodi računa o vašem IT sistemu?

Možete se odlučiti za retroaktivno ili proaktivno održavanje IT sistema. Prvo, retroaktivno održavanje IT sistema, podrazumeva da kontaktirate sa nekom od firmi koje pružaju IT usluge onda kada naiđete na problem. Neke firme se odlučuju za ovakav model jer smatraju da imaju veću kontrolu nad troškovima i obraćaju se IT podršci onda kada to žele. Iako je ovo delimično tačno, treba uzeti u obzir da ovim ne sprečavate ponovno pojavljivanje problema, već rešavate samo jedan u nizu. Kako kod ovog modela ne postoji monitoring sistema, problemi koji su na početku mali i ne uviđate ih, mogu da eskaliraju u veće, koji će u dobroj meri uticati na vaše poslovanje. Tu je i mogućnost gubitka podataka ali i vreme potrebno za rešavanje datog problema u toku koga vrlo često nećete biti u mogućnosti da radite, što će direktno uticati na vašu produktivnost i profit.

Za razliku od retroaktivnog metoda, proaktivna IT podrška podrazumeva preventivne mere uz pomoć kojih ćete izbeći pojavu značajnijih problema u funkcionisanju IT sistema, a samim tim i zaštititi biznis i omogućiti nesmetan rad. Monitoring ovde igra veoma važnu ulogu jer se njime prepoznaju slabosti sistema i pravovremeno deluje u pravcu otklanjanja istih, pre nego što postanu realne tačke spoticanja ka vašem napredovanju i razvoju biznisa. Ukoliko vaša IT podrška proaktivno pristupa vašem sistemu, moći će da prepozna mesta za poboljšanje a zatim i, implementacijom novih rešenja, pozitivno utiče na vaš i uspeh vaših zaposlenih.

Na kraju, informacione tehnologije su sigurno jedan od ključnih faktora za rast i razvoj vašeg poslovanja i stizanje do poslovnih ciljeva. S obzirom na to da je rešenja neizmerno mnogo, a da je mesta na kojima možete da doprinesete uspešnosti vaše firme isto toliko, savetujemo vam da IT podršku i održavanje prepustite ozbiljnom i proaktivno organizovanom timu koji će vaš uspeh pratiti u stopu i svakodnevno mu doprinositi.

Microsoft teams uputstvo za poslovne korisnike (I deo)

Dobra komunikacija predstavlja ključ za donošenje kreativnih i dobrih odluka, a samim tim i uspešno poslovanje. Kvalitetno organizovan prostor za rad svemu ovome dodatno doprinosi. Ako uzmemo u obzir činjenicu da se dobar deo komunikacije preselio online, a da su platforme za saradnju prerasle u radni prostor koji svakodnevno koristimo, ne čudi činjenica da su oči poslovnih ljudi uprte upravo u nova rešenja koja im omogućavaju lakšu, bržu i efikasniju komunikaciju.

Zaštita i bezbednost podataka malih i srednjih firmi

Vrlo često, putem različitih medija, dobijamo informacije o krađi podataka korisnika. Ono što imamo prilike da saznamo uglavnom se odnosi na velike kompanije poput EBay-a, kod kojih je oštećeno 145 miliona korisnika ili Linkedin-a od koga su ukradeni podaci 165 miliona korisničkih naloga. Činjenica da mediji izveštavaju o ovakvim događajima kod velikih kompanija ne znači da se isto ne događa i malim i srednjim firmama.

Cloud rešenja vs. On-premise rešenja za skladištenje podataka

Dok se kod cloud rešenja podaci snimaju, backup-uju i obrađuju udaljeno, na serveru provajdera od koga ste uslugu kupili, on-premise rešenje podrazumeva da server ili storidž imate u prostorijama svoje kancelarije. Sve bi bilo mnogo jednostavnije da ova, glavna razlika, ne povlači za sobom još nekoliko drugih, koje dovode do toga da treba ozbiljno da razmislite pre nego što se opredelite za jedno od rešenja.

Prijavite se za nove tekstove